Angajații doresc o soluție completă pentru sănătate care să le ofere acces la o gamă largă de servicii medicale

Angajații doresc o soluție completă pentru sănătate care să le ofere acces la o gamă largă de servicii medicale

 

București, 25 noiembrie 2014 – Cel mai recent studiu realizat la inițiativa Metropolitan Life de către Institutul Român pentru Evaluare și Strategie - IRES și care a urmărit aflarea beneficiilor de sănătate pentru angajați a arătat că:

Din perspectiva angajaților:

·         54% declară că au o asigurare de sănătate inclusă în pachetul de beneficii oferit de angajator, în vreme ce 67% declară că au abonament medical. Suprapunerea acestor procente, care depășeste 100%, este explicată prin confuzia pe care angajații o fac între o asigurare de sănătate și un abonament medical;

·         Când au fost întrebați despre beneficiile oferite de o asigurare de sănătate și cele oferite de un abonament medical, informațiile clare care au rezultat din răspunsuri au fost că abonamentul medical acoperă diverse analize și investigații, iar asigurarea de sănătate este folosită pentru situații mai dificile, uneori de urgență, cum ar fi intervențiile chirurgicale sau spitalizarea;

·         Respondenții înțeleg destul de clar că abonamentul medical oferă o reducere de cost pentru spitalizare și chirurgie (mai mult de două treimi), că serviciile medicale sunt acoperite în rețeaua clinicii, nu în afara ei (aproape două treimi). 61% înțeleg căabonamentul medical acoperă prevenția anumitor afecțiuni și 59% - că acoperă servicii medicale pentru afecțiuni existente (59%);

·         Confuzia este evidentă în condițiile în care 53% dintre respondenți consideră că abonamentul medical acoperă spitalizarea, chirurgia, tratamentul și investigațiile complexe;

·         Trei sferturi dintre respondenți înțeleg că asigurarea de sănătate acoperă spitalizarea, chirurgia, abonamentul și investigațiile complexe. Totuși, respondenții nu știu sigur dacă se oferă doar reducere la aceste servicii sau ele sunt acoperite integral;

·         62% înțeleg că asigurarea de sănătate acoperă servicii medicale atât în țară, cât și în străinătate, incluzând serviciile de prevenție (61%);

·         Dacă 60% înțelegeau că abonamentul medical oferă servicii într-o singură rețea de clinici, și în cazul asigurărilor de sănătate, 56% cunosc faptul că asigurarea de sănătate, spre deosebire de abonamentul medical, oferă servicii medicale în mai multe rețele de servicii medicale.Un procent relevant de 44% nu cunosc exact această informație (nu știu sau afirmă contrariul);

·         17% dintre cei care au folosit abonamentul medical declară că abonamentul medical nu acoperă:  68% -  investigațiile complexe,  23% - intervențiile chirurgicale și 9% - spitalizarea;

·         18% din cei care au folosit asigurarea de sănătate declară că nu au fost acoperite investigațiile speciale, mai complexe;

·         Dintre cei care nu au asigurare de sănătate, 51% își doresc să beneficieze de acest produs; Dintre cei care nu au abonament, doar 36% și-ar dori să aibă;

·         Întrebați pe cine ar dori beneficiar într-o asigurare de sănătate, dacă ar avea una, 78% dintre angajați au declarat că și-ar dori ca de asigurarea de sănătate să beneficieze întreaga familie (partenerul/a și copiii). 45% dintre respondenți menționează că sunt dispuși să plătească 100 lei pentru o astfel de asigurare, iar 28% ar plăti o sumă între 101 și 200 lei;

·         Elementele de interes pentru angajați într-un pachet de asigurări de sănătate sunt: analizele de sânge, investigațiile și chirurgia. De asemenea, le-ar plăcea ca asigurările să acopere costurile  de spitalizare și de stomatologie.

 

Din perspectiva angajatorului:

·         Din cadrul pachetelor de beneficii pe care le oferă, elementele valorizate cel mai mult de angajatori sunt pachetele pentru sănătate, angajatorii dorind ca angajații să fie sănătoși și satisfăcuți, ceea ce duce la creșterea productivității companiilor;

·         Aspectele pozitive ale abonamentelor medicale, din perspectiva angajatorilor, sunt: serviciile de prevenție oferite, faptul că investigațiile gratuite sau cu preț redus sunt benefice angajaților, o bună relație cu furnizorul de servicii, dar și calitatea superioară a serviciilor medicale oferite;

·         Aspectele pozitive ale asigurărilor private de sănătate includ faptul că acestea oferă acoperire pentru situații dificile / de urgență / accidente,  accesul la o gamă largă de servicii medicale (prevenție, spitalizare, chirurgie, tratament, investigații complexe), dar și posibilitatea accesării de servicii medicale în afara țării;

·         Angajatorii preferă păstrarea relației cu partenerii existenți în special pentru a evita birocrația;

·         Angajatorii își doresc pachete de sănătate personalizate pe diferite categorii: vârstă, sex, angajați cu copii, zona geografică, risc profesional.

 

Perspective comune angajați și angajatori:

·         Angajatorii consideră pachetele de sănătate cel mai valoros beneficiu pentru că îl percep ca pe un factor de motivare a angajaților (știu că este foarte apreciat de angajați), iar angajații motivați vor avea un randament mai crescut la locul de muncă;

·         Următorul beneficiu considerat valoros de angajatori este training-ul.

 

Studiul a avut două componente:

 

·         Cantitativ: peste 300 angajați, din companii multinaționale și naționale, cu peste 100 de angajați,  cu vârsta de peste 30 de ani, marja de eroare: ±5,7%, metoda CATI (chestionar telefonic), perioada: octombrie 2014

·         Calitativ: 13 angajatori, 40% companii locale, 60% companii multinaționale, domenii de activitate diferite (maximum două din același domeniu), companii medii și mari, plus 2 mici (aproximativ 50 angajați), perioada: octombrie – noiembrie 2014

 

În concluzie, angajații doresc o soluție completă pentru sănătate care să le ofere acces la o gamă largăde servicii medicale, indiferent de numele produsului pentru: prevenție, diagnostic, tratament și recuperare.

 

Pentru mai multe detalii, vă rugăm contactaţi:

Date de contact

Cristina Drăghici                                                                                     Alina Meleșcanu                                                                 

0740 113989                                                                                           0751 013 325

 

cristina.draghici@metropolitanlife.ro                                 alina.melescanu@ogilvy.com